Inilah 10 Khasiat Kulit Pisang Yang Anda Boleh Menggunakannya !!


INILAH 10 KHASIAT KULIT PISANG YANG ANDA BOLEH MENGGUNAKANNYA !!

Lihat di bawah bagaimana anda boleh merawat daisies berbeza dengan buah-buahan yang mengagumkan:

SAKIT KEPALA

Jika sakit kepala anda perlu meletakkan mengupas pisang di dahi dan di belakang leher. Mereka adalah tinggi dalam kalium dan sangat berguna dalam melegakan sakit kepala.

KETUAT

Kulit pisang adalah sangat berkesan terhadap Ketuat. Apa yang anda perlu lakukan adalah rub bahagian dalam pisang yang Kupas pada kawasan yang terjejas, atau letakkan sekeping kecil pada Ketuat itu, dan selamat dengan pembalut yang.

PSORIASIS

Kulit pisang melembapkan kulit, melegakan gatal-gatal dan menyembuhkan psoriasis. Hanya memohon peel tersebut pada kawasan yang terjejas 1 – 2 kali setiap hari, dan kesan-kesan akan dapat dilihat dalam beberapa hari.

GATAL DAN RUAM

Sapukan kulit pisang pada kawasan yang terjejas, dan ia akan melegakan gatal-gatal dan ruam dalam masa yang singkat.

PEMUTIHAN GIGI

Membersihkan gigi dengan mengupas pisang selama beberapa minit, dan dalam beberapa minggu sahaja, gigi akan menjadi putih dengan sempurna dan sihat.

BUASIR

Kulit pisang yang besar dalam kes buasir. Apa anda perlu lakukan adalah untuk rub peel yang di kawasan selama 5 minit dan ulangi prosedur 5 kali sehari.

GIGITAN PEPIJAT

Gosok yang mengupas pada gigitan pepijat untuk melegakan gatal-gatal dan menenangkan kulit.

JERAWAT

Kulit pisang akan melegakan keradangan dan kerengsaan dan mencegah wabak. Anda perlu gosok kulit pisang pada jerawat sebelum tidur.

LEBAM

Kulit pisang mempunyai sifat-sifat regeneratif yang mujarab, jadi mereka boleh mempercepatkan penyembuhan lebam itu.

PENGGILAP SEMULAJADI

Inilah 10 Khasiat Kulit Pisang Yang Anda Boleh Menggunakannya !! Kulit pisang boleh bersinar anda perabot, peralatan dapur, Bersihkan habuk daripada daun tumbuh-tumbuhan di rumah anda dan juga Menggilap Kasut anda.

Labels: semasa, tips
Back To Top