Doa Agar Dipertemukan Jodoh Segera



Ada tiga kategori wanita single yang dikenali manusia, iaitu single bahagia, single sengsara, dan single tapi pura-pula bahagia. Jika anda single, anda termasuk kategori yang mana?
Kali ini kita akan membahas tentang wanita single sengsara. Seperti apa kesengsaraan yang dirasakan wanita single? Berikut ulasannya seperti yang dilaporkan oleh Productivemslim.
Yakin, anda tak memerlukan lelaki untuk bahagia? Anda sudah rasa bahagia hanya dengan mempunyai keluarga, sahabat, serta karier? Berhenti beranggapan seperti ini! Jika anda tak sengsara, tak akan keluar kata-kata seperti itu. Sebab, tak ada yang salah dengan keinginan mempunyai pasangan. Nabi Adam AS, pernah berada di syurga sendirian tanpa Hawa. Rasa kesepian dan tidak bahagia.
“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan rasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.” [Ar-Rum 21].
Maksud dari ayat di atas adalah bahawa di dunia ini, semua diciptakan berlawanan. Lelaki-wanita, hitam-putih, syurga-neraka, benar-salah. Hanya bayi membuat wanita rasa seperti ibu, dan hanya lelaki yang boleh membuat seseorang rasa dirinya wanita.
Kita semua memerlukan pendamping untuk menyaksikan kehidupan. Seseorang dicintai dan membuat kita rasa dicintai serta dilindungi, seseorang untuk memulakan sebuah keluarga. Ini adalah bagaimana Allah mencipta keperluan asas yang indah.
Gadis single yang mempunyai ibu bapa, teman, dan kerjaya, akan tetap rasa kosong. Kesepian adalah perasaan yang paling sukar diatasi. Hal ini beracun dan kejam, dan menyebabkan rasa-rasa takut, hilangnya identiti dan kemurungan. Sudah waktunya anda mencari pendamping!




                                                                                      




                                        
        
        
          



          
                   

Labels: islamik, tips
Back To Top