BACAAN DOA UNTUK MENGESAN KEDAI MENGGUNAKAN JIN PELARIS

Kongsikan di

“Sesungguhnya tidak ada kekuasaan bagimu (Syaitan) terhadap hamba-hambaKu, kecuali ke atas mereka yang mengikut kamu, iaitu orang-orang yang sesat” -( Al-Hijr: 42).

“Sesungguhnya Syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya” -( An-Nahl : 99).

“Sesiapa yang mendatangi tukang tilik dan tukang tenung ( bagi mendapatkan bantuan berkaitan ghaib), kemudian mempercayai ramalan si tukang/dukun tadi, maka ia (yang pergi berjumpa itu) telah pun kufur dengan agama Nabi Muhammad SAW ” -( Riwayat Al-Bazar & Abu Ya’la, Albani : Sohih, Ghayatul Maram, no 285).

Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan maksud. Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.

Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan, bahkan ada juga dari kalangan artis dan ahli politik yang mendapatkan khidmat tukang-tukang sihir ini.

Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak disukainya dengan cara ini.

Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan pelaris kedai. Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara kita malaysia.

Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau tangkal ini hanypopular di Indonesia sahaja tapi sekarang sudah merebak sampai ke Malaysia. Jadi kita sebagai pengguna harus berhati-hati dalam memilih kedai makan. Persoalannya bagaimana nak tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak.

Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3 kali di luar dari kedai.

Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas (mcm ustaz Ismail Kamus ajar).

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir :-

1) Al-Fatihah.

2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.

Ia berdasarkan hadith :

Baginda S.A.W telah berkata kepadaku :

“Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu”.

( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ).

Wallahuaklam.

Sumber: http://suaramedia.org
loading...

41 Responses to "BACAAN DOA UNTUK MENGESAN KEDAI MENGGUNAKAN JIN PELARIS"

  1. HARI BAIK KANAK-KANAK MY MALISIA

    TESTIMONI PADA BAGAIMANA saya MENYAMBUNGKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN BANYAK YANG DISEBABKAN JOSE LUIS LOAN SYARIKAT. Saya SANGAT MENJALANKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
    ,
    Nama saya Ali Sawwa Saya berasal dari bandar sabah
    Di malysia Saya telah berkahwin, saya telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    Semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    Harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    Kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    Diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    Pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    Sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di Email: (joseluisloans@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
    Kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Tuhan bahawa pinjaman itu
    Syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    Sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
    (Joseluisloans@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
    Hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya.Beliau hubungi syarikat pinjaman JOSE LUIS hari ini dan dapatkan pinjaman anda daripada mereka, Tuhan memberkati syarikat pinjaman JOSE LUIS untuk tawaran pinjaman tulen mereka.
    Pastikan anda menghubungi JOSE LUIS Pinjaman untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.
    ,. .

    ReplyDelete
  2. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Rose Anna, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, firma dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

    ReplyDelete


  3. Assalamu'alaikumwr wb, saya ingin mencadangkan organisasi pinjaman Islam yang tulen yang saya dapati secara online untuk semua saudara Muslim yang mencari pinjaman cepat untuk menyelesaikan masalah segera. Saya mendapat pinjaman daripada mereka bulan lalu. Saya tahu bahawa terdapat banyak penipu dalam talian. Tetapi saya diarahkan kepada mereka oleh adik saya yang juga mendapat pinjaman daripada mereka. Sebelum saya menghubungi mereka untuk pinjaman, saya juga melakukan banyak penyelidikan tentang mereka dan mendapati bahawa mereka adalah tulen. Jadi saya memohon cagaran pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka menyediakan pinjaman mengikut undang-undang dan peraturan Islam. Tiada kos tersembunyi. Anda harus dapat menjamin mereka bahawa anda akan membayar balik pinjaman. Ini semua yang mereka perlukan daripada anda. Saya ingin mencadangkan semua orang Islam sejati untuk menghubungi mereka. emel mereka di (veronicanelsonloan@gmail.com)

    ReplyDelete
  4. Hello am Puan, christabel walter, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%.
    kami memberi pinjaman perniagaan,
    Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman hospital dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
    memerlukan pinjaman
    semua yang anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung melalui e-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang ikhlas,
    Puan: christabel walter
    E-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. HARI BAIKKAN KANAK-KANAK saya Singapura

    kesaksian PADA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN BANYAK YANG DIPERLUKAN KEPADA SYARIKAT PINJAMAN JOSE LUIS, AKU SANGAT MENJALANKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
    ,
    Nama saya Amandaz Andrew, saya dari bandar Alexandra di singapura saya telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di Email: (joseluisloans@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
    kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
    (joseluisloans@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Bertemu dengan segera (joseluisloans@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman jose luis untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
     Pastikan anda menghubungi PINJAMAN JOSE LUIS untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.
    Atau dengan nombor WhatsApp mereka +2348028425633

    ReplyDelete
  6. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Hari yang baik untuk semua warganegara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya ialah Puan Nurliana Novi, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua rakyat Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam di internet, Allah telah menyokong saya melalui ibu Puan Elina yang baik

     Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan dan ditolak secara berterusan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15,000,000 dengan peminjam pinjaman yang berbeza.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang teman saya yang kemudiannya mengarahkan saya kepada Puan Elina, yang merupakan pemilik syarikat pemberi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Elina, jadi saya meramalkan keberanian dan dihubungi Puan Elina.

    Saya memohon untuk pinjaman sebanyak Rp500,000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pinjaman pemindahan Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan Mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak Rp500,000,000. Saya sangat gembira bahawa ALLAH telah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.


    Mereka juga mempunyai pasukan pakar yang akan menasihati anda tentang jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, supaya anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.


    Semoga ALLAH memberkati Ibu Elina kerana membuat hidup mudah bagi saya, maka saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Elina melalui e-mel: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

    Terdapat syarikat palsu lain dalam talian menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan mementingkan diri mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, apabila anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti ada pembayaran kepada ibu, sila berhati-hati orang-orang ini baik-baik saja

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Hello Sir / Madam, Adakah anda memerlukan pinjaman?

    Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan dana untuk membiayai projek anda? E-mel: (Larryellisonfinance@gmail.com) Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin dari jumlah dan ke mana-mana bahagian dunia untuk (Individu, Syarikat, Broker barang dan Badan Korporat) pada kadar faedah hebat kami sebanyak 2%. Untuk permohonan dan maklumat lanjut, hantarkan balasan kepada alamat E-mel berikut: {Larryellisonfinance@gmail.com}

    Berikut adalah beberapa bidang yang boleh kami bantu

    * Kewangan
    * Meminjam Pajakan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pelaburan
    * Pinjaman Auto
    * Penyatuan Hutang
    * Talian kredit
    * Gadai janji kedua
    * Penebusan Kredit
    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Kereta
    * Gadai janji
    * Pinjaman Pembiayaan Semula
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman pembinaan

    jadi jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman tulen hanya E-mel: Larryellisonfinance@gmail.com

    Isi borang permohonan.

    1) nama penuh:
    2) Negara:
    3) Jumlah Diperlukan:
    4) Tempoh pinjaman:
    5) Nombor telefon:

    Terima kasih,

    ReplyDelete
  9. adakah anda sedang mencari tawaran pinjaman tertentu? Mungkin pemberi pinjaman yang sah untuk pinjaman besar, atau pinjaman murah dan cepat pada 2% setahun untuk membayar bil dan hutang kecemasan? hubungi kami sekarang, greatfuturefinancialservices@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih tidak percaya kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya terdapat pinjaman pemberi pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman saya yang ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi kawan saya Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada dr. Robert, seorang peminat yang baik hati dan pemberi pinjaman pinjaman tulen yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM15,000, Sharifah Amirul memberitahu saya mengenai Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
    Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hati saya, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan yang paling besar, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
    jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui
    e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
    dan anda juga dapat menghubungi saya melalui saya
    e-mel: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui
     e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
    Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya berharap dia menjalani kehidupan yang panjang

    ReplyDelete
  11. Adakah anda dalam masalah kewangan? Adakah anda perlukan a
    pinjaman untuk memulakan perniagaan atau membayar bil anda? Kami
    memberi pinjaman kepada orang yang memerlukan bantuan dan kami memberi pinjaman kepada syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%.
    Sapukan Sekarang Melalui E-mel: (leonardodorafinance@gmail.com)
    Terima kasih dan Tuhan memberkati

    ReplyDelete
  12. Saya memberi pinjaman kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah yang munasabah sebanyak 2%. E-mel kepada: (christywalton355@gmail.com) jika anda berminat dengan tawaran pinjaman.

    ReplyDelete
  13. HAPPY NEW YEAR HAPPY NEW YEAR HAPPY NEW YEAR
    DARI-rossastanleyloancompany

                              Apakah Anda memerlukan kredit yang mendesak?

    * Sangat Cepat dan Transfer Instan ke rekening bank anda
    * Biaya kembali di bulan setelah Anda mendapatkan pinjaman Anda di bank Anda
    akun bank
    * Tingkat bunga rendah 2%
    * Long term payback (1-30) Long
    * Pinjaman fleksibel dan gaji bulanan
    *. Berapa lama waktu yang dibutuhkan untuk membiayai? Setelah mengajukan pinjaman
    Anda mungkin mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    pembiayaan dalam 48Hours setelah menerima informasi yang mereka butuhkan
    dari kru Pada perusahaan pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah perusahaan pembiayaan yang berpengalaman yang memberikan kemudahan pinjaman gratis kepada individu-individu yang berpikiran tulus, serius, perusahaan, badan hukum dan masyarakat umum dengan tingkat bunga 2%. Kami memiliki akses ke kumpulan uang tunai untuk diberikan kepada perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis tidak peduli seberapa kecil atau besarnya, kami memiliki uang tunai. Yakinlah bahwa kesejahteraan dan kenyamanan Anda adalah prioritas utama kami, mengapa kami berada di sini untuk mengurus pemrosesan pinjaman Anda.

    Hubungi perusahaan pinjaman yang sah dan dapat dipercaya dengan rekam jejak pelayanan yang memberikan kebebasan finansial kepada negara-negara bersatu (PBB).
    Untuk informasi lebih lanjut dan pinjaman yang meminta untuk mendirikan bisnis Anda, belilah rumah, beli mobil, liburan, hubungi kami via,

      E-mail resmi: rossastanleyloancompany@gmail.com
      CSN resmi +12133153118
      Instagram resmi: Rossamikefavor
      Twitter resmi: Rossastanlyloan
      Official Facebook: rossa stanley favor

    untuk respon cepat dan cepat ....
    Mohon mengisi formulir aplikasi di bawah ini dan kami akan menghubungi Anda lagi, Kami tersedia 24/7
                                
                                       DATA PEMOHON

    1) Nama Lengkap:

    2) Negara:

    3) Alamat:

    4) Jenis Kelamin:

    5) Status Perkawinan:

    6) Pekerjaan:

    7) Nomor Telepon:

    8) posisi saat ini di tempat kerja:

    9) Penghasilan Bulanan:

    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:

    11) Durasi Pinjaman:

    12) nama facebook:

    13) nomor Whatsapp:

    14) Agama:

    15) Tanggal lahir:


    SALAM,
    Mrs.Rossa Stanley Favor
    ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
    Email rossastanleyloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Salam kepada semua orang, Allah pasti akan menjawab semua pemberian pinjaman yang ini dengan menyamarkan uang bagi kita, mereka datang dengan segala bentuk ucapan manis seperti memberi pinjaman dengan tingkat bunga rendah 2%, semuanya scam bersih ibu yang baik. Rossa Stanley perusahaannya adalah satu-satunya pemberi pinjaman sejati dan sejati yang meminjamkan dengan tingkat bunga 2%, inilah ceritaku, nama saya annisa dari bali, pemilik restoran, jangan tertipu atau takut itu tidak bisa didapat dari internet, itu mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komentar Anda tentang cara Anda scammed, Ya mereka scammers, dan mereka juga pemberi pinjaman yang sebenarnya. Dan ibu rossa adalah salah satunya. Karena banyak kreditor scam saya terjemahkan skeptis, namun memutuskan untuk mencoba dan melihat kembali ibu Rossa sungguh saya dan saya telah mengkreditkan pinjaman saya dengan tepat Rp150.000.000,00 ke Rekening BCA saya, saya harus mengumpulkan saat mendapat uang, saya terkejut dan masih kaget sampai tanggal, meski ada beberapa yang menolak karena tidak bisa memenuhi syarat pinjaman. Tapi saya dikabulkan karena keseriusan dan ketegaran saya, banyak yang akan menghubungi ibu rossa tanpa menjawab dan kapan mereka mereka, akan memohon kepada ibu rossa tapi bagi saya saya serius dan hal hal-hal dan sebelum saya mengetahuinya, saya menerima saya, dan ketika saya bertanya kepada ibu rossa bagaimana saya menunjukkan penghargaan untuk mengeluarkan saya dan keluarga saya dari kemiskinan dia meminta agar saya menyampaikan berita tersebut kepada semua orang di sekitar saya di Bali, dan hari ini saya memutuskan untuk menuliskannya di sini karena orang tidak akan jatuh tempo yang anda inginkan hanya untuk keseriusan dan rasa hormat Anda dan pinjaman Anda akan ada di rekening bank Anda dan bagaimana lagi saya mengatakan bahwa ALLAH memberkati perusahaan pinjaman rossa stanley untuk hal ini baik untuk orang-orang di benua ASIA dan UNITED NATIONS (PBB) untuk mendukungnya, Anda bisa menghubungi pusat lay anan pelanggan rossa stanley dengan menulis layanan pelanggan melalui surat Rossastanleyloancompany@gmail.com, jika Anda ragu dan perlu klarifikasi mengenai apapun atau isu rasa bebas untuk menulis saya annisaberkarya@gmail.com atau suami saya agungabdullahi@gmail.com Saya melakukan dengan sangat baik dalam bisnis restoran saya, dan bayar cicilan pinjaman saya pada saat jatuh tempo, ibu Rossa benar-benar Allah dikirim ke dunia ini.

    ReplyDelete
  15. Apakah Anda memerlukan pinjaman usaha, pinjaman pribadi, pinjaman otomatis, pinjaman pertanian, pembelian dan penjualan pinjaman, pinjaman investasi atau pendanaan proyek? Kami mendirikan lembaga pemberi pinjaman nasional untuk memberi dukungan kepada perusahaan publik dan sektor perusahaan swasta dan juga untuk individu. Ini untuk mendukung status keuangan di seluruh dunia. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini, kami meyakinkan Anda bahwa tawaran terbaik adalah kebahagiaan kami. prioritas Kami menawarkan pinjaman ke berbagai belahan dunia. Asia, Australia / Oceania, Eropa, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Afrika, Antartika. Hubungi kami untuk informasi lebih lanjut.Email
    Theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Saya membawa berita gembira kepada semua rakyat Indonesia dan Asia pada umumnya.
    Nama saya enigma muhamad, saya ingin menggunakan medium ini untuk menasihati orang baik saya di Indonesia dan Asia pada umumnya untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman internet kerana pemberi pinjaman internet begitu banyak di sini adalah semua penipu dan mereka hanya berkongsi cerita untuk menipu awak Dari uang Anda, saya pernah memohon pinjaman sebesar Rp900.000.000,00 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan jumlah Rp15.000.000 tanpa mendapat pinjaman,

    Pada tarikh ini 05 Februari, 2018, saya melihat iklan Mr Tomislav Gordic yang dia berkongsi cerita tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari OMEGA FINANCE LIMITED tanpa kesulitan. Mengikut kisahnya, proses mendapatkan pinjaman dari OMEGA FINANCE LIMITED sangat mudah dan cepat, Jadi, saya memutuskan untuk menghubungi syarikat itu melalui alamat e-mel di pos yang dibagikannya.

    Jadi, saya memberitahu rakan saya mengenai prospek pinjaman dari Madam Bridget Cooper, dan dia berkata bahawa dia tidak akan memberitahu saya untuk tidak meminjam dari syarikat Madam Bridget Cooper tetapi saya harus meminjam sejumlah kecil untuk menguji jika syarikatnya adalah legit syarikat.
    Jadi, saya bertindak menurut nasihatnya dan saya menghubungi Madam Bridget Cooper melalui e-melnya: cooperbridget22@gmail.com jadi saya memutuskan untuk meminjam jumlah Rp300,000,000 untuk tempoh 10 tahun.

    selepas itu proses kelulusan pinjaman saya telah dijalankan dan saya menerima surat kelulusan dari syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan sejumlah Rp300,000,000, dari "OMEGA FINANCE LIMITED"
    Saya sangat gembira bahawa hidup saya telah berubah dan saya akan berkongsi berita untuk semua orang untuk melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang saya hubungi.

    Jadi, saya ingin menggunakan peluang ini untuk memberitahu semua orang yang mencari pemberi pinjaman peribadi di internet yang boleh dipercayai untuk menghubungi syarikat Madam Bridget Cooper melalui e-mel: cooperbridget22@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya soalan tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya.
    Berikut adalah e-mel saya: enigmamuhamad@gmail.com

    Semua terima kasih kepada allah kerana menunaikan solat saya dan saya berdoa agar allah mengarahkan semua rakyat Indonesia untuk melihat kesaksian ini supaya mereka tidak akan menghubungi peminjam yang salah yang akan mencuri wang mereka tanpa apa-apa.

    NOTA: Anda akan menerima dokumen perjanjian pinjaman dari syarikatnya dan anda akan menandatanganinya selepas anda menerima pinjaman.
    Mana-mana pemberi pinjaman tanpa dokumen perjanjian adalah palsu.

    ReplyDelete
  17. Metrolina Credit Company
    Halo

    Apakah Anda seorang pria atau wanita dengan busuk dan Anda memerlukan bantuan keuangan dan bank telah menolak Anda karena nilai kredit Anda buruk dan Anda memerlukan dana untuk meningkatkan bisnis Anda lagi karena tugas kami untkarena uk mendukung Anda dalam endaevour keuangan Anda harus khawatir tidak lagi. Metrolina Credit Company hadir untuk mempermudah pinjaman dan membantu Anda mendanai bisnis Anda dan kebutuhan keuangan lainnya

    Ew dapat membantu Anda melalui prosedur pemberian pinjaman yang mudah dan Anda yakin akan pinjaman dari perusahaan ini yang harus Anda lakukan adalah memberikan kredensial sejati Anda dan Anda dapat mengajukan permohonan kepada kami melalui hal-hal berikut.

    Gmail: metrolinacreditcompany@gmail.com

    Dari kategori busness apakah anda termasuk kita yang meminjamkan dan dengan paket pembayaran yang mudah anda akan bebas dan releaf

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hybrid.
    Kepemilikan tunggal.
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.

    Sebagai bisnis pribadi Anda bisa melamar dalam mata uang apapun yang Anda inginkan

    Terapkan sekarang
    Perusahaan Kredit Metrolina
    metrolinacreditcompany@gmail.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  18. Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda ATAU pelaburan? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut, hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

    ReplyDelete
  19. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  20. Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda ATAU pelaburan? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut, hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

    ReplyDelete
  21. Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

    Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

    Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

    Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

    Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

    jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

    ReplyDelete
  22. Adakah anda masih di luar sana melalui krisis kewangan, dan anda ada apa yang kami berikan kepada anda wang dan masih kekal sihat, saya ingin memberitahu anda itu Saya menjual KIDNEY saya ke hospital fortis dengan jumlah $ 180,000 USD, sekarang gembira dengan kehidupan saya kerana saya masih sangat sihat, jika anda mahu menjual anda buah pinggang, anda boleh menghubungi hospital dengan e-mel mereka [ fortis.hospital.in@gmail.com] mereka kami juga membayar anda sebahagian daripada wang untuk anda memproses visa anda untuk datang untuk pembedahan dan selepas itu pembedahan mereka memberikan anda wang tunai yang seimbang, saya bentuk Indonesia, jika anda berminat anda boleh menghubungi hospital melalui fortis.hospital.in @ gmail.com

    ReplyDelete
  23. Ofrecemos variedad de finanzas que incluyen: préstamos personales, préstamos hipotecarios, préstamos para la consolidación de la deuda, préstamos para automóviles, préstamos agrícolas, préstamos comerciales y préstamos para empresas con una tasa de interés del 3% anual y es fija. Correo electrónico: willianloanfirm6@gmail.com, whatsapp +1(214)305-8945

    ReplyDelete
  24. Halo,
    Apakah Anda mencari pinjaman? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! GLOBAL FINANCE LIMITED memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau 2%. untuk semua staf atau orang, silakan hubungi kami untuk bantuan keuangan segera atau stres, kami bangga dengan komitmen kami kepada pelanggan kami; Diakui, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman bisnis / investasi, pinjaman jangka pendek untuk mulai berpikir tentang mendapatkan pinjaman? Apakah Anda benar-benar membutuhkan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda berhutang? Ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman dan bisnis pinjaman korporasi dan semua jenis pinjaman, Anda dapat menghubungi kami dengan pinjaman yang terjangkau sekarang
    hubungi kami. Alamat surel: augustaibramhim11@gmail.com

    DATA APLIKASI:

    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Status:
    5) Jenis kelamin:
    6) Status pernikahan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Posisi saat ini di tempat kerja:
    10) Penghasilan Bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    12) Durasi pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Sudahkah Anda mendaftar sebelumnya:
    16) Tanggal Lahir:
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  25. Terima kasih kepada Tuhan Yang Maha Kuasa karena telah memberi saya kesempatan ini untuk membagikan kesaksian saya, saya Ny. DIANA JAMES dari Inggris, apakah Anda mencari pinjaman? Saya ingin membawa ini ke semua pemberitahuan pinjaman untuk berhati-hati, karena banyak sekali perusahaan pinjaman palsu di internet. Saya telah menjadi korban dari perusahaan pinjaman palsu 4, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan pinjaman palsu yang kemudian saya tahu bahwa mereka adalah scam. Dalam prosesnya saya ditangkap oleh orang-orang yang saya berutang karena saya tidak dapat memenuhi waktu yang saya janjikan untuk dibayar dan saya ditangkap. Saya baru saja keluar dari penjara, ketika saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya kepada seorang pemberi pinjaman karena dia meyakinkan saya bahwa dia mendapatkan pinjaman itu darinya bahwa FINANCE GLOBAL LIMITED, jadi saya tidak punya pilihan untuk memberikan uji coba karena saya harus memenuhi standar hidup dan membayar hutang saya dan memulai bisnis baru. Jadi saya mendapatkan pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED tanpa stres, itulah alasannya dan akhirnya saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya menelepon teman saya Julia Simon bahwa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan banyak orang kepada yang Baik ibu Mrs AUGUSTA IBRAMHIM. Jadi saya juga di sini untuk memutuskan untuk membagikan kesaksian saya kepada orang-orang yang membutuhkan pinjaman, sehingga mereka tidak akan jatuh ke tangan pemberi kredit palsu. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik hubungi CEO FINANCE GLOBAL LIMITED Mrs AUGUSTA IBRAMHIM. hubungi mereka melalui email:. augustaibramhim11@gmail.com
    Saya berbicara kepada semua orang sekali lagi yang membutuhkan uang mendesak sebesar 1000 € 15.000.000 € kepada siapa saja yang dapat membayar dengan tingkat bunga 2% per tahun dan rentang waktu 1:55, tergantung pada jumlah yang diminta. Saya melakukan ini di bidang-bidang berikut:
    - Pinjaman keuangan
    - Mortgage
    - pinjaman investasi
    - Kredit mobil
    - Konsolidasi hutang
    - Kredit penukaran
    - Pinjaman Pribadi
    - Anda terjebak
            Jika Anda benar-benar membutuhkan pinjaman, harap segera hubungi CEO FINANCE GLOBAL LIMITED, Mrs AUGUSTA IBRAMHIM untuk informasi lebih lanjut. augustaibramhim11@gmail.com
     Nama saya DIANA JAMES dari Inggris,
     Anda masih dapat menghubungi saya melalui email saya untuk informasi lebih lanjut tentang dianajames111m@gmail.com. Tuhan membantu Anda dan sangat berhati-hati.

    ReplyDelete
  26. Halo
     Semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak penipu di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. Bergabunglah dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED yang sah.
     Ini adalah bagaimana saya mendapatkan kontak mereka. Saya melihat kesaksian Ibu Annabelle Johnson dari Rumania di forum ini tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman darinya dan dia memberi mereka email kepada semua orang ^ "augustaibramhim11@gmail.com" jadi saya segera mengirim email kepada mereka dan mereka membalas email saya, Sejujurnya, Awalnya saya sangat takut karena saya telah kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam kemudian, pinjaman sebesar $ 52.000 saya ajukan untuk benar-benar ditransfer ke akun saya.

    Seluruh prosesnya sederhana. Dan pinjaman darurat dengan tingkat 2% saya dapatkan dengan cepat, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa itu benar. Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hatiku dipenuhi dengan sukacita. Saran sederhana saya kepada siapa pun yang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau membiayai proyek adalah mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa terkejutnya saya. Saya ingin berterima kasih terutama kepada Ibu AUGUSTA IBRAMHIM karena telah memberikan kontak mereka di forum ini.

     Dan jika Anda menelepon mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu tidak semua, mereka memiliki masa depan yang juga memberikan nasihat keuangan tentang bagaimana Anda menginvestasikan pinjaman Anda untuk memastikan Anda tidak pernah menjadi miskin lagi dalam hidup Anda dan layanan ini. Gratis, tolong sebarkan berita baik itu agar orang lain juga mendapat manfaat. Terima kasih, kirim email lagi ^ "augustaibramhim11@gmail.com"
    ^, Nama saya Annabelle Johnson Hubungi saya, ini adalah email saya ^ "annabellej24johnson111@gmail.com"
     Catatan: Tetapi jika Anda masih bersikukuh kami akan membiarkan Anda pergi dan mencoba pemberi pinjaman lainnya tetapi waspadai perusahaan palsu dan berhati-hatilah, semuanya scam. tetapi saya dapat menjamin Anda bahwa saya akan membantu Anda mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi kami.
    terima kasih dan Tuhan memberkati Anda.
      Semoga Tuhan memberkati Anda semua

    ReplyDelete
  27. Lingkaran cahaya,
    Saya Wulan Sari Saya ingin menerima pekerjaan baik Tuhan dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
    Saat ini saya tinggal di jakarta di indonesia. Saya seorang janda dengan empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Juli 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya.
    Saya korban penipuan kredit 2 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari diri saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dipercaya oleh GLOBAL FIANCE LIMITED
    Untuk orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan di internet adalah penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
    Saya mendapat pinjaman dari GLOBAL FIANCE LIMITED Rp500.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam setelah saya mendaftar, jadi saya memutuskan untuk menerima pekerjaan Allah yang baik melalui KEBAIKAN GLOBAL TERBATAS dalam kehidupan keluarga saya. Saya dengan hormat menyarankan Anda jika Anda membutuhkan dan silakan hubungi Mrs AUGUSTA IBRAMHIM, CEO GLOBAL FIANCE LIMITED. Hubungi mereka melalui email :. (augustaibramhim11@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sariwulan3600@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkannya.

    ReplyDelete
  28. Halo,

    Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, perusahaan pinjaman swasta yang memberikan kesempatan seumur hidup dan memulai pinjaman kepada individu yang tertarik yang membutuhkan bantuan keuangan untuk melunasi utang, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 3%.
    Kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan bermanfaat dan akan bersedia menawarkan pinjaman kepada klien yang berminat.
    Hubungi kami hari ini melalui email dengan informasi di bawah ini;
    Email: (startuploanfirm@gmail.com)
    Mayfield Investment Trust Ltd
    Nomor Perusahaan: 00338670
    Kerajaan Inggris

    ReplyDelete
  29. Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? telahkah anda
    ditolak oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp
    Nombor + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Sebab untuk pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
    Best Regard

    ReplyDelete
  30. Hello
    Ini adalah untuk memberitahu orang awam bahawa organisasi Kristian Katolik Roma telah Membuka peluang kewangan untuk membantu orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan. Jadi, jika anda menghadapi masalah kewangan atau anda menghadapi sebarang masalah kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda perlu membayar bil anda, dengan jangka panjang dan jangka pendek pilihan anda dengan kadar faedah yang rendah 2% setiap tahun untuk individu dan syarikat. Sila hubungi kami hari ini melalui alamat e-mel: (romancatholicloan530@gmail.com) Alkitab mengatakan (Lukas 11:10) Bagi setiap orang yang meminta menerima; yang mencari mencari; dan kepada orang yang mengetuk, pintu akan dibuka. Jadi jangan lepaskan peluang ini kerana Yesus adalah hari yang sama, hari ini, dan selama-lamanya. Tolong ini adalah untuk pemikiran yang serius dan Tuhan yang takut kepada orang Terima ucapan ikhlas kami dari organisasi Kristian Katolik Roman, Hubungi kami hari ini melalui e-mel ini: (romancatholicloan530@gmail.com)

    ReplyDelete
  31. SELAMAT SIANG,

    Penawaran pinjaman yang dapat dipercaya berlaku sekarang dan dapatkan pinjaman !!! Ini adalah kesempatan
    bagi mereka yang dalam masalah keuangan dan mereka yang menginginkan gejolak keuangan di
    Hidup mereka, kami memberi kredit dengan suku bunga 2% sangat wajar, kami berikan
    semua jenis pinjaman untuk membantu bangsa mengalami tekanan keuangan. Banyak yang
    menderita dan membutuhkan bantuan untuk memperbaiki taraf hidup mereka, banyak yang keluar
    kerja dan butuh bantuan keuangan untuk memulai bisnis, banyak dari segi finansial
    bantuan perlu membersihkan rekening dan hutang mereka. Ini adalah keputusan yang bijak
    untukmu sekarang Penawaran pinjaman kami dijamin berarti tidak ada jaminan di
    pertanyaan. Sebagai pemohon pinjaman Anda meminta pinjaman dengan rinciannya
    kontak saya di bawah Nama: John E-mail (mrjohnrobertloanfirm@gmail.com) whatsapp +2349051288172

    ReplyDelete
  32. Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Sebab untuk pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
    Best Regard

    ReplyDelete
  33. Hello,

    We are Mayfield Investment Trust Ltd,a private loan company that gives a lifetime opportunity and start up loans to interested individuals who are in need of financial assistance to pay off debts,to invest on business at a rate of 3%.
    We provide a reliable and beneficiary assistance and will be willing to offer a loan to interested clients.
    Contact us today by email with the information below;
    Email: (startuploanfirm@gmail.com)
    Mayfield Investment Trust Ltd
    Company Number: 00338670
    United Kingdom

    ReplyDelete
  34. Apakah Anda membutuhkan kredit yang mendesak?

    * Transfer Sangat Cepat dan Instan ke rekening bank Anda
    Bayar kembali bulan setelah Anda mendapatkan pinjaman di bank Anda
    akun bank
    * Suku bunga rendah 2%
    * Pengembalian jangka panjang (1-30) Panjang
    * Pinjaman fleksibel dan gaji bulanan
    *. Berapa lama untuk membiayai? Setelah mengajukan pinjaman
    Anda mungkin mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    pembiayaan dalam 48 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan
    Dari para kru Di perusahaan pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah perusahaan pembiayaan yang berpengalaman yang menyediakan fasilitas pinjaman yang mudah, tulus, serius, korporasi, hukum dan publik dengan bunga 2%. Kami memiliki akses ke koleksi uang tunai untuk diberikan kepada perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis tidak peduli seberapa kecil atau besar, kami memiliki uang tunai. Yakinlah bahwa kesejahteraan dan kenyamanan Anda adalah prioritas utama kami, mengapa kami di sini untuk mengurus pemrosesan pinjaman Anda.

    Hubungi perusahaan pinjaman yang sah dan dapat dipercaya dengan rekam jejak layanan yang memberikan kebebasan finansial kepada Perserikatan Bangsa-Bangsa.
    Untuk informasi lebih lanjut dan pinjaman yang diminta untuk mengatur bisnis Anda, beli rumah, beli mobil, liburan, hubungi kami melalui,

    E-mail resmi: rossastanleyloancompany@gmail.com
    Instagram resmi: Rossamikefavor
    Twitter Resmi: Rossastanlyloan
    Facebook resmi: rossa stanley mendukung
    CSN: +12133153118
    untuk respon cepat dan cepat.
    Silakan mengisi formulir aplikasi di bawah ini dan kami akan menghubungi Anda lagi, Kami tersedia 24/7

    DATA PEMOHON

    1) Nama Lengkap:

    2) Negara:

    3) Alamat:

    4) Jenis Kelamin:

    5) Status Perkawinan:

    6) Pekerjaan:

    7) Nomor Telepon:

    8) posisi di tempat kerja:

    9) Penghasilan Bulanan:

    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:

    11) Jangka Waktu Pinjaman:

    12) nama facebook:

    13) Nomor Whatsapp:

    14) Agama:

    15) Tanggal lahir:

    SALAM,
    Mrs.Rossa Stanley Favor
    ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
    Email rossastanleyloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Halo semuanya
    Saya Fatimah dan hidup itu tidak mudah bagi saya dan keluarga saya dan saya telah kehilangan begitu banyak uang semua atas nama mendapatkan pinjaman tetapi Terima kasih Allah saya bertemu Nyonya Grace yang membantu saya dengan keluarga saya hari ini jadi hubungi dia jika Anda benar-benar membutuhkan pinjaman AT Gracemorganloancompany@gmail.com ..atau Anda dapat menghubungi saya untuk keterangan lebih lanjut AT Fatimahyulia171@gmail.com.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  36. Halo,

    Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, sebuah syarikat pinjaman swasta yang memberikan peluang seumur hidup dan memulakan pinjaman kepada individu yang berminat yang memerlukan bantuan kewangan untuk membayar hutang, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 3%.
    Kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang berminat.
    Hubungi kami hari ini melalui e-mel dengan maklumat di bawah;
    E-mel: (startuploanfirm@gmail.com)
    ikhlas
    Pengurus Pengiklanan.
    John Dean
    Mayfield Investment Trust Ltd
    Nombor Syarikat: 00338670

    ReplyDelete
  37. Saya Devina dari indonesia di Surabaya, saya mengabdikan waktu saya di sini karena janji yang saya buat untuk Nyonya Elizabeth yang kebetulan merupakan pemberi pinjaman online dari perusahaan pinjaman Elizabeth dan saya berdoa kepada ALLAH agar dia dapat melihat posting saya pada hari ini.

     Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar diposting oleh seorang wanita bernama Arnah dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online dari Dr James Mowat, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Nyonya Elizabeth dan Nyonya Elizabeth meminjamkan 2.500.000 Rupiah tanpa tekanan dan tunda, jangan hubungi Dr. James Mowat melalui email: jamesmowatloanfirm@gmail.com untuk menghindari menjadi korban penipuan.

    Saya memutuskan untuk menghubungi Arnah untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Elizabeth, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Nyonya Elizabeth saya bersikeras bahwa dia harus tolong beri tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan itu sangat mudah tentang bagaimana mengajukan permohonan pinjaman dari Nyonya Elizabeth yang perlu saya lakukan adalah menghubungi dia, mengisi formulir aplikasi mengirimnya kembali, mengirim salinan pindaian kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya . lalu saya bertanya padanya bagaimana Anda mendapat pinjaman? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, itu sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Nyonya Elizabeth dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untungnya bagi saya saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya berhasil disetujui tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta untuk membuat janji untuk membagikan kabar baik Nyonya Elizabeth dan itu adalah mengapa Anda melihat posting ini hari ini. untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan dari 150000000 Rupiah. Jadi saya menyarankan setiap orang yang mencari sumber yang dapat dipercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Elizabeth melalui Email: elizabethchristopherloan@gmail.com untuk pinjaman aman Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya : devinairf128@gmail.com atau Anda juga dapat menghubungi Arnah di arnahnana01@gmail.com. Saya percaya satu giliran yang baik layak mendapat yang lain.

    ReplyDelete
  38. Apakah Anda membutuhkan kredit yang mendesak?

    * Transfer Sangat Cepat dan Instan ke rekening bank Anda
    Bayar kembali bulan setelah Anda mendapatkan pinjaman di bank Anda
    akun bank
    * Suku bunga rendah 2%
    * Pembayaran jangka panjang (1-30) Tahun Panjang
    * Pinjaman fleksibel dan gaji bulanan
    *. Berapa lama untuk membiayai? Setelah mengajukan pinjaman
    Anda mungkin mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    pembiayaan dalam 48 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan
    Dari para kru Di perusahaan pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah perusahaan pembiayaan yang berpengalaman yang menyediakan fasilitas pinjaman yang mudah, tulus, serius, korporasi, hukum dan publik dengan bunga 2%. Kami memiliki akses ke koleksi uang tunai untuk diberikan kepada perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis tidak peduli seberapa kecil atau besar, kami memiliki uang tunai. Yakinlah bahwa kesejahteraan dan kenyamanan Anda adalah prioritas utama kami, mengapa kami di sini untuk mengurus pemrosesan pinjaman Anda.

    Hubungi perusahaan pinjaman yang sah dan dapat dipercaya dengan rekam jejak layanan yang memberikan kebebasan finansial kepada Perserikatan Bangsa-Bangsa.
    Untuk informasi lebih lanjut dan pinjaman yang diminta untuk mengatur bisnis Anda, beli rumah, beli mobil, liburan, hubungi kami melalui,

    E-mail resmi: rossastanleyloancompany@gmail.com
    Instagram resmi: Rossamikefavor
    Twitter Resmi: Rossastanlyloan
    Facebook resmi: rossa stanley mendukung
    CSN: +12133153118
    untuk respon cepat dan cepat.
    Silakan mengisi formulir aplikasi di bawah ini dan kami akan menghubungi Anda lagi, Kami tersedia 24/7

    DATA PEMOHON

    1) Nama Lengkap:

    2) Negara:

    3) Alamat:

    4) Jenis Kelamin:

    5) Status Perkawinan:

    6) Pekerjaan:

    7) Nomor Telepon:

    8) posisi di tempat kerja:

    9) Penghasilan Bulanan:

    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:

    11) Jangka Waktu Pinjaman:

    12) nama facebook:

    13) Nomor Whatsapp:

    14) Agama:

    15) Tanggal lahir:

    SALAM,
    Mrs.Rossa Stanley Favor
    ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
    Email rossastanleyloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  39. Salam kepada semua orang, Allah pasti akan menjawab semua pemberi pinjaman palsu ini yang mencuri uang kita dengan menyamarkan uang pinjaman kepada kita, mereka datang dengan segala bentuk ucapan manis seperti memberi pinjaman dengan tingkat bunga rendah 2%, semuanya scam kecuali Ibu yang baik. Rossa Stanley perusahaannya adalah satu-satunya pemberi pinjaman sejati dan sejati yang meminjamkan dengan tingkat bunga 2%, inilah ceritaku, nama saya annisa dari bali pemilik restoran, jangan tertipu atau takut pinjaman itu tidak bisa didapat dari internet, itu mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komentar Anda tentang bagaimana Anda scammed, Ya mereka scammers, dan mereka juga pemberi pinjaman yang sebenarnya. Dan ibu rossa adalah salah satunya. Karena banyak kreditor scam saya awalnya skeptis, namun memutuskan untuk mencoba dan melihat kembali ibu Rossa menyetujui permintaan pinjaman saya dan saya telah mengkreditkan pinjaman saya dengan tepat Rp150.000.000,00 ke Rekening BCA saya, saya harus mengakui ketika mendapat uang, saya terkejut dan Masih kaget sampai tanggal, meski ada beberapa yang menolak karena tidak bisa memenuhi syarat pinjaman. Tapi saya dikabulkan karena keseriusan dan ketegaran saya, banyak yang akan menghubungi ibu rossa tanpa menjawab dan ketika pinjaman mereka dibatalkan, mereka akan memohon kepada ibu rossa tapi bagi saya saya serius dan memantau hal-hal dan sebelum saya mengetahuinya, saya mendapatkan pinjaman saya, dan ketika saya bertanya kepada ibu rossa bagaimana saya menunjukkan penghargaan untuk mengeluarkan saya dan keluarga saya dari kemiskinan dia meminta agar saya membagikan berita tersebut kepada semua orang di sekitar saya di Bali, dan hari ini saya memutuskan untuk menuliskannya di sini sehingga orang tidak akan jatuh pemberi pinjaman palsu yang menuntut biaya pendaftaran, tuntutan ibu hanya untuk keseriusan dan rasa hormat Anda dan pinjaman Anda akan ada di rekening bank Anda dan sekali lagi saya mengatakan bahwa ALLAH memberkati perusahaan pinjaman rossa stanley untuk hal ini baik untuk orang-orang di benua ASIA dan UNITED NATIONS (PBB) untuk mendukungnya, Anda bisa menghubungi pusat layanan pelanggan rossa stanley dengan menulis layanan pelanggan melalui surat Rossastanleyloancompany@gmail.com, jika Anda ragu dan perlu klarifikasi mengenai apapun atau isu merasa bebas untuk menulis saya annisaberkarya@gmail.com atau suami saya agungabdullahi@gmail.com Saya melakukan dengan sangat baik dalam bisnis restoran saya, dan membayar cicilan pinjaman saya pada saat jatuh tempo, ibu Rossa benar-benar Allah dikirim ke Dunia ini.

    ReplyDelete
  40. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+16264653418}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  41. Halo,
    Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

    ReplyDelete